Az országnak minden adottsága megvan a minőségi élelmiszerek előállításához - mondta az Országgyűlés alelnöke pénteken, a kápolnásnyéki Halász Gedeon Központban az Áldomás közösségi márkanév használati jogot nyert termelők ünnepélyes oklevél átadási rendezvényén.
Jakab István kijelentette, hogy a magyar mezőgazdaság képes minőségi alapanyagokat termelni, magas minőségű élelmiszert pedig csak magas minőségű alapanyagból lehet létrehozni.
Beszélt arról is, hogy a magyar, magas minőséget képviselő termékeket először a hazai fogyasztókkal kell elfogadtatni. Néhány márka létezik már, de kellene egy, amit mindenki elfogad, s amivel külföldi piacokra is ki lehet jutni. Véleménye szerint az Áldomás márkanévvel közelebb lehet jutni ehhez a célhoz.
Gulyás Andrea, a Földművelésügyi Minisztérium közigazgatási államtitkára közölte: az ágazat termelése 2010 óta folyamatosan nő, újra emelkedik a nagy hozzáadott értéket képviselő feldolgozott élelmiszerek aránya. Úgy vélte, csak a megbízható minőségi élelmiszerek lehetnek sikeresek a piacokon.
Az államtitkár elmondta, hogy az Áldomás márkanév a gondos munkával előállított, kiváló minőségű élelmiszert jelöli, amely képes lehet a fogyasztói bizalom növelésére, illetve a tisztességes termelők érdekeinek védelmére is.
Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkára szerint az ország felemelkedésének záloga a vidék talpraállítása, amihez modern feldolgozóipar, minőségbiztosítás, integráció és globális kereskedelmi rendszer kell. Ezeket a nagyreményű Áldomás projekt biztosítja - tette hozzá.
Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója szerint új időszámítás kezdődhet az Áldomás projekttel. Mint mondta, évtizedek óta szeretnék a nemzetközi piacokon a magyar élelmiszereket pozícionálni, új piacokat találni és az ős- és kistermelőket értékteremtő munkához segíteni.
Kiemelte, hogy az Áldomás közösségi márka közös arculattal, közös értékesítési csatornákon keresztül nemzetközi szinten versenyképessé teheti a magyar árukat. Jelenleg 93 termék csatlakozott a védjegyrendszerhez, további 30 "indulásra kész" a nemzetközi piacokon - tette hozzá.
Jelezte, hogy az elmúlt fél évben az Áldomás termékeit sok helyre elvitték a világban és kivétel nélkül mindenhol csak a megvásárolhatósága volt a kérdés. Úgy vélte, első körben Németországot, a skandináv államokat, Japánt, az Egyesült Államokat és az Arab-öböl menti országokat kell megcélozni a termékekkel.
Gyaraky Zoltán, az Áldomás Kft. ügyvezetője elmondta: természetes, a fogyasztók számára értéket adó élelmiszerekre próbálják felhívni a figyelmet a márkanévvel. A rendszerben szereplőknek a szakmai védjegynek és az arculati elvárásoknak kell megfelelniük, utána közösen a piacra kerülhet a termékük. Az Áldomás exkluzív megjelenésű élelmiszereket jelent, amelyek a világ legnagyobb márkáival is versenyképesek lehetnek - fűzte hozzá.