Az uniós internetezők majdnem 70 százaléka, míg a magyar felhasználók közel fele vásárolt online a tavalyi évben az Eurostat felmérése szerint.
Az Európai Unió tagországainak internetezői közül tízből heten vásároltak online 2017-ben – derült ki az EU statisztikai hivatala, az Eurostat felméréséből.
Az EU mind a 28 tagországának részvételével készült kutatás megállapította, hogy legtöbbször az Egyesült Királyság internetezői vásároltak maguknak interneten keresztül (86 százalék) tavaly, míg őket a svédek követték (84 százalék), a dobogó legalsó fokára pedig Dánia került (82 százalék). Ezzel kijelenthető, hogy az online vásárlás inkább az unió északi részére jellemző – írja a felmérés.
Az Eurostat kutatása szerint az EU tagországai közül legkevesebbszer Cipruson (39 százalék), Bulgáriában (27 százalék) és Romániában (23 százalék) vásároltak interneten az emberek. Az EU átlaga 68 százalék volt.
Magyarország a kutatás során az EU átlagát nem érte el, hazánk internet felhasználóinak csupán a 49 százaléka intézte online vásárlási ügyeit. Ezzel a magyarok az összes tagország legalsó harmadában végeztek.
Az Eurostat kitért rá, az 16-24 éves korosztály e-vásárlói elsősorban ruhákat és sportszereket vásároltak maguknak, amely az összes vásárlásuk 71 százalékát tette ki. A 25-54 évesek körében a háztartási cikkek vezettek 50 százalékkal, míg az ennél is idősebb 55-74 éves korosztály vásárlásai legnagyobb részében (57 százalék) utazási és üdülési termékeket vásárolt.
FORRÁS: LINK