Ha a 200 négyzetméteres és kisebb boltok választékát nézzük, az egyik sláger a sör. Értékben mért teljes forgalmából együttesen 38 százalékot vittek el 2015. december és 2016. március között. Ennél nagyobb piaci rész az üdítők között csak energiaitalból és szénsavas üdítőitalból jutott rájuk, egyaránt 39 százalékkal.
Sörnél az 51–200 négyzetméteres csatornára 20, míg az annál kisebb boltokra 18 százalék jutott a legutóbbi kumulált év során. Ami a piaci trendeket illeti, értékben a forgalom 1 százalékkal emelkedett, míg mennyiségben ugyanennyivel csökkent az elmúlt négy hónapot az előző év azonos időszakához hasonlítva. Így a boltok összes bevétele meghaladta a 32 milliárd forintot. Ebből gyártói márkákra 88 százalék jutott múlt évben. Részarányuk tavaly még 90 százalékot ért el.
Televíziós reklámköltés szempontjából újra dobogós helyre került a sör az élelmiszerek között. Listaáron a cégek 12,9 milliárd forintot költöttek tévéreklámra tavaly, 37 százalékkal többet, mint egy évvel azelőtt. Így a rangsorban a szeletes csokoládé és a puding/tejalapú desszert után harmadik. Meg kell azonban jegyezni, hogy a listaárnál kevesebbet szoktak fizetni, mert abból tévécsatornák kedvezményeket szoktak adni.
FORRÁS: http://www.trademagazin.hu/hirek-es-cikkek/piaci-hirek/kis-boltok-nagy-forgalommal.html