Azt tudjuk, hogy a koronavírus visszaveti a gazdaságokat, de arról fogalmunk sincs, hogy mennyire. Nagyjából látjuk, hogy melyik ágazatok szenvedik meg, de nem tudjuk pontosan, hogy a szereplők mit élnek át. Ennek próbálunk utána járni cikksorozatunkban, amelynek első részében a kereskedelmet vizsgáljuk, és külön kitérünk a gépjármű-kereskedelemre. Ágazati szereplők válaszai alapján azt látjuk, hogy bár sok bolt tele volt az elmúlt hetekben, összességében a kereskedelem mégis visszaeshet, ha hónapokon át tart a válság. A gépjárműkereskedelemben pedig jelenleg óriási a baj.
Az Ynsight Research és a Silberstein & Partners kutatócsapata arra vállalkozott, hogy egy sajátos módszertan, a netnográfia alkalmazásával is körbejárja a kérdést arról, hogy melyik volt a magyarok kedvenc áruházlánca 2019-ben.
Az új pénztárgépek alapfunkciói mellett a Manna ABC használja többek közt a lapozó funkciót és az árellenőrzőt, illetve már a másodlagos vevőkijelzőt is tesztelik, amit később valamennyi boltjukban használnának. Ennek segítségével számos új terméket, akciót tudnak bemutatni a vásárlóknak a fizetési szakaszban.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Dante International Kft. (eMAG.hu) irányításszerzése az Extreme Digital Zrt. (edigital.hu) felett nem csökkenti jelentős mértékben a versenyt a műszaki termékek kereskedelmének piacán.